martes, 17 de noviembre de 2015

Seguretat a la xarxa

Benvinguts Bloggers! 

En aquesta entrada tractarem el tema de la seguretat a internet, més concretament el ciberassetjament.
Com ja sabeu, per desgràcia, a la nostra societat existeixen diversos casos de ciberassetjament a l’escola o institut. Cal recordar que el ciberassetjament és una forma d’agressió reiterada per part d’altres persones cap a un altre.

Existeixen dos tipus d’atacs, els quals tots dos es donen a través de vies digitals, com poden ser per internet, a través de mòbils, tablets.. Aquests dos tipus són els següents, el primer, com ja hem esmentat anteriorment es el ciberassetjament i l’altre és el grooming, basant-se més en temes sexuals.

Pel que fa als diferents tipus de ciberassetjament, trobem de diferents tipologies. Per començar trobem la provocació incendiària, la qual corresponen als insults greus. Després esta la fustigació, que consisteix en distribuir informació humiliant com són vídeos i imatges d’una persona.
També trobem l’assetjament públic, es produeix quan es grava situacions humiliants i es penja a la xarxa.
Un altre tipus seria la suplantació de personalitat, es produeix quan es creen perfils falsos d’altres persones amb una finalitat, ja sigui sexual o per avergonyir a l’altre persona.
I per acabar, trobem la difamació i joc brut, es quan s’enganya a una persona per a que comparteixi informació confidencial seva.

A part d’aquests tipus que hem esmentat anteriorment, existeix una conducta que es el sexting, es produeix quan una persona envia una imatge privada a un altre persona, i aquesta la difon.

Observant els infants podem trobar indicadors físics, conductuals, emocionals i per part dels companys que ens facilita amb claredat que aquesta persona esta rebent un assetjament.

1.       Els indicadors físics ens mostren trastorns i tics nerviosos.
2.       Els indicadors conductuals ens mostren absentisme, baix rendiment i que aquesta persona comparteix molta informació.
3.       Els indicadors emocionals ens mostren poques habilitats socials, poca seguretat i control i un canvi d’humor radical.
4.       Els indicadors per part dels companys, ens mostra que li fan bromes desagradables, que el marginen i que el fan sentir malament.

Per poder finalitzar aquests tipus d’agressions, s’ha de seguir una proposta d’actuació segons les escoles: hem de saber quines persones han començat, no es permetrà cap tipus de violència, s’ha d’admetre la responsabilitat i demanar perdó, es posaran les sancions corresponents i s’ha d’aplicar mesures corresponents acompanyades d’un professor.

També trobem un altre tipus de proposta d’actuació cap a les famílies en els quals hem de deixar que expressin els seus sentiments, pautes per ajudar a treballar les competències emocionals i sempre fer reunions per separat cada família en el seu moment.

Pel que fa a les actuacions al grup classe, és molt important que realitzem diferents dinàmiques per fomentar la cooperació entre els iguals. Tot això és per disminuir i eliminar el assetjament, fent seguiments de les seves relacions socials. I sobretot, acompanyant als infants a que expressin els seus sentiments i emocions a través de mediacions i tutories.



No hay comentarios:

Publicar un comentario