jueves, 5 de noviembre de 2015

Benvinguts bloguers!

En aquest post us parlarem sobre els dispositius mòbils, és a dir, telèfons mòbils, tabletes, portàtils i la importància que té el seu ús en la metodologies de les escoles.
Com ja sabem aquests dispositius estan a l’abast de tothom i totes les persones almenys en disposen d’un encara que molts d’ells disposen de molts més. Aquests dispositius proporciones una facilitació a realitzar varies tasques en qualsevol lloc on et trobis, com per exemple la recerca d’informació.

Els dispositius mòbils són una eina per fomentar la motivació dels alumnes ja que a través de recursos tecnològic poden adquirir coneixements de manera més dinàmica a través de l’experimentació i manipulació d’aquests recursos tecnològics.
L’ introducció d’aquests recursos mòbils a les escoles i aules pot provocar un millor aprenentatge ja que a través d’ells podem realitzar diverses treballs com pot ser jocs educatius on-line, recerca i intercanvi d’informació, visualització de vídeos educatius, aconseguir programes sobre les diferents matèries que es donen a les classes, entre d’altres.

A part aquestes eines també afavoreixen molt a la comunicació entre alumnes i entre professors i alumnes, sent una eina interactiva per poder-se comunicar en qualsevol moment del dia i en qualsevol lloc on et trobis. Aquesta comunicació és immediata i podem dir que els dispositius mòbils són un instrument social del qual no podem renunciar.
També són útils per als processos d’ aprenentatge individual de cada una de les persones que les utilitzen, ja que podem trobar moltes aplicacions en les quals podem triar la dificultat de les activitats i així anar aprenent progressivament veient els nostres erros i podent-los corregir ells sols sense ajuda de ningú. I que poden contribuir a fer exàmens, proves en lloc de solament proporcionar informació per a la construcció del coneixement, i per poder tenir una avaluació continuada.

Una altre avantatge que té és que la resposta és immediata, per tant podem saber a l’instant les dificultats que té l’alumne, i per tant centrar-nos en allò que li és difícil a l’alumne i poder ajudar-lo. 

També els educadors poden presentar la informació segons el desenvolupament dels seus alumnes i oferir-la de manera més visual per fer-la més entenedora per a ells, és a dir, a través d’imatges, de vídeos, amb diferents sons.
Deixant de centrar-nos amb els alumnes d’escoles ordinàries dir que també són recursos molt favorables per als alumnes que assisteixen a centres d’educació especials, els quals presenten alguna discapacitat o dèficit, podem oferir una sèrie d’aplicacions les quals són gratuïtes, i aquestes fan possible que millori el seu aprenentatge i la seva comprensió. 

Tot i que s’ha de pensar que l’ús de dispositius mòbils requereix especial atenció i inculcar als alumnes a que treballin amb ells de manera adequada i de manera educativa, això es pot solucionar establint una sèrie de normes i pautes clares de com aplicar aquests dispositius, per tant els centres han de ser conscients de l’ús correcte d’aquests.

A continuació podeu veure un mapa conceptual realitzat per nosaltres on és reflexat l'ús que li podem donar en l'aula a les diferents tecnologies que tenim al nostre abast.









No hay comentarios:

Publicar un comentario