lunes, 28 de septiembre de 2015

Benvinguts bloguers.

Aquesta setmana la nostra entrada tractarà sobre un text d’una professora de Secundària, la Núria Alart, ja que ho hem treballat a la classe magistral d’Habilitats Comunicatives, i farem una reflexió crítica en relació a les idees principals del text. 
Aquest parla de l’aprenentatge, l’alumnat i el professorat a principis del segle XXI. 

Per una banda volem esmentar que l’escola no avança al mateix ritme que la societat i tampoc avança igual que les tecnologies, i això suposa una gran descompensació al sistema educatiu. 

I per l’altra banda remarcar que amb l’aparició de la impremta al segle XVI el sistema educatiu gira al voltant d’una eina pedagògica principal i gairebé única: el llibre. 

Nosaltres, pensem que els professors s’han d’adaptar a l’època en la que ens trobem, i proporcionar als alumnes eines per a que, l’alumnat adquireixi la capacitat de transformar la informació en coneixement. Utilitzar el llibre com a una eina única i irreemplaçable fa que les classes siguin monòtones, i que els estudiants no tinguin cap motivació. En canvi, la tecnologia és una eina facilitadora d’aprenentatge, tot i que hem de saber fer un bon ús d’ella. 

A més creiem que el principal canvi s’ha de produir en les aules amb unes metodologies variades tenint en compte els alumnes i el context, per tant la clau d’aquesta evolució la tenen els docents. 

A continuació us adjuntem un Piktochart sobre els 10 manaments del docent del segle XXI que nosaltres creiem més rellevants. 

El que volem transmetre a través d’aquest Piktochart és el camí que segueixen els alumnes per anar a l’escola, un camí on les famílies i persones del voltant pensen i somien com volen que sigui el professorat del segle XXI. 

És un camí on no només pren importància els manaments de com volem que sigui el docent, sinó que també es un camí ple de valors, els quals anem adquirint al llarg de la nostra vida. 

Els 10 manaments que nosaltres creiem que ha de seguir el docent del segle XXI són aquests:

1.Predicar amb l'exemple. 
2.Transmetre valors pel desenvolupament integral. 
3.Les tecnologies a l'aula, un mètode favorable. 
4.Deixar enrere la monotonia i dinamitzar les classes. 
5.Empatitzar amb els alumnes. 
6.Innovar la tècnica d'aprenentatge pels interessos dels infants. 
7.Proporcionar diversos recursos per motivar l'aprenentatge dels infants. 
8.Classes interactives. 
9.Donar importància al procés de l'aprenentatge en lloc del resultat final. 
10.Facilitar als alumnes l'adquisició de coneixements a través de la informació rebuda.


  Fins aquí la nostra entrada, esperem que hàgiu gaudit. 

Ens veiem la pròxima setmana.

No hay comentarios:

Publicar un comentario